De laatste dagen in Albufeira

27 april 2024 - Olhos de Água, Portugal

De afgelopen dagen is het wat minder goed weer geworden in deze streek, maar gelukkig altijd nog een graadje of 18, zodat er nog steeds in de korte pantalon op het terras kan worden vertoefd.

Ja, en wat doe je dan zoal de hele dag?  Ach eenmaal hier een weekje gesetteld, doen wij niet veel meer dan de gemiddelde toerist ter plaatse, dus: paar uurtjes strand, uurtje op terrasje, uurtje uiltje knappen tijdens de “sesta” etc.etc. En…uiteraard ook enkele uurtjes die besteed zijn aan het winkelen in de oude binnenstad van Albufeira. Mooie smalle straatjes vol leuke winkeltjes, worden afgewisseld met lommerrijke pleinen, waar wanstaltige houseklanken gelukkig ook regelmatig worden afgewisseld met echte muziek (uit de sixties natuurlijk).
ps Mocht u liever niet binnen enkele uren de helft van uw vakantiebudget willen zien verdampen, dan heb ik nog als tip: mijdt dit winkelgebied!   (Maar als alternatief zou u ook uw vrouw even thuis kunnen laten).   (Fotos 25 tm  27  )

Vermeldenswaard bij het strandbezoek is ook nog even dat Janny daar met een gezellige lieve vrouw uren lang gezellig heeft zitten kletsen op een bankje.  Het was een bijzondere vrouw met een ijzeren discipline en ze beschikte over stalen zenuwen.  Waar vind je nog zo’n echte  “Iron lady”?  (foto 28 )

Vanmorgen hebben we op de laatste dag van ons verblijf in Albufeira een bezoek gebracht aan de grote zaterdagse weekmarkt van Loulé, een gezellig provinciestadje op plm 15 km hier vandaan. De markt wordt gehouden rondom de grote en mooie oude markthal, kenmerkend voor veel stadjes in deze streek. (Foto’s  nrs 29,30)

Vandaag is dus onze laatste dag hier. Morgen rijden we door naar het gezellige stadje Lagos, op plm 1,5 uur rijden hier vandaan.  Daar hopen we de volgende week door te brengen in gezelschap van Eelco en Joukje en de kleinkids.  Zij vliegen ons de komende dagen tegemoet en verblijven samen met ons op het mooie vakantiepark Turiscampo, even buiten Lagos gelegen.

Uiteraard gaan we ook dan weer verder met deze blog en houden jullie op de hoogte van de family-affairs vanuit Lagos. (Voor ons een déja vu, we waren er 13 jaar geleden ook al eens)

Voor nu hartelijke groet en tot de volgende keer maar weer.

Bert en Janny

1. Els:
    27 april 2024
    Wat leuk om te lezen dat jullie in Loule zijn geweest. Gezellig stadje hè ! Heb daar regelmatig op een terrasje gezeten.
    Leuk die ontmoeting met die “ Iron Lady”😂
    Geniet maar lekker en kijk uit naar je volgende blog!
  2. Bert en Janny Romijn:
    28 april 2024
    Lieve els. Bedankt voor je reactie. Ja wel apart dat we zo kort na jou in loulé waren. We zijn nubin lagos gearriveerd, waar de kinderen en kleinkinderen ons de komende week gaan vergezellen. Heel leuk alkemaal. Hartelijke groet en kus van janny.
  3. Tonny Nieuwenhuyzen:
    28 april 2024
    Ik zie dat jullie genieten. Zo gezellig met elkaar. Even los van alles. In een andere wereld! Liefs van ons ⛱️🍀

Jouw reactie