Toch ook vandaag weer door het stof….

22 april 2024 - Olhos de Água, Portugal

Net nadat ik dacht alle stoffige wegen achter me te hebben gelaten, moet ik toch ook vandaag nog diep door het stof.

Wat is het geval?   (Wellicht hebben oplettende volgers dit al ontdekt )
We plaatsten een foto van grote velden met karakteristieke bomen die wij vanaf de weg zagen en vermeldden daarbij dat het om sinaasappelbomen zou gaan.  Natuurlijk zijn die er hier ook veel, maar de bomen waar het hier om gaat, blijken geen enkele sinaasappel te bevatten.  Het zijn gigantisch grote hoeveelheden KURK- EIKEN! Op de stam van deze bomen vormt zich telkens opnieuw een verse  “kurk -schors” die dan na volgroeiing ook telkens weer wordt afgepeld.

Een beetje zichzelf respecterende blogger zou er na deze kapitale fout gelijk mee stoppen natuurlijk, maar ik ga door tot het gaatje in de wetenschap dat u mij dit vergeeft. Ik zal het goed met U maken, door nog een bijzonder fotootje van deze kurkeik te publiceren, dit ter lering en de vermaak van u allen.

Nogmaals;  mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa !

1. Tonny Nieuwenhuyzen:
    23 april 2024
    Bertus maakt ook wel eens fouten!! Hihi! Ik zal het jou deze keer vergeven. Wij wensen jullie een mooie dag in het Portugese land!! 🍀🍀
  2. Dini en Homme Abma:
    23 april 2024
    Zo leren wij ook nog eens wat over de natuur Bert.
    Leuk wat jullie zo allemaal meemaken, we zijn toch wel een beetje jaloers op jullie.
    Wij gaan zelf volgende week maar naar Brabant toe om ook daar weer eens het e.e.a. te ontdekken.
  3. Bert:
    23 april 2024
    Ja, we zijn nooit te oud om te leren he?
    En wie weet heeft Brabant toch ook nog verborgen schoonheden!
    En anders wel in Frankrijk waar jullie eerdaags heengaan.
    Groetjes aan jullie allemaal daar.

Jouw reactie