Albufeira - de eerste dagen

23 april 2024 - Albufeira, Portugal

GOEDEMIDDAG BESTE VOLGERS

In de wielerwereld is het een veelgebruikt werkwoord: Recupereren.  Het langzaam bijkomen van een zeer zware inspanning.  Ik veroorloof me dit werkwoord ook te gebruiken om aan te geven dat wij de eerste dagen in Albufeira gebruiken om hier eerst rustig te recupereren.  Dat betekent dus gewoon;  relaxen, niet te vroeg uit bed, eitje bij ontbijtje op het zonnige terras, boekje lezen, blogje schrijven. Kortom; bijkomen van de reis.

Vandaag zijn we ook even naar het zeer nabij gelegen strand gegaan, en hebben daar de bijzonder mooie kust op ons laten inwerken (fotos 15 tm 17). We zullen er zeker de komende dagen enkele uren gaan vertoeven.  Mijn vaste dagelijkse wandelingen heb ik tijdens de reis moeten missen, maar vanmorgen heb ik de stoute (wandel)schoenen weer aangetrokken, voor een leuke wandeling op een rustig landweggetje vlakbij het parkje gelegen. Bij het oplopen vd temp(23gr) hier kan je dat het best smorgens of later in de middag doen. Ik heb tijdens de wandeling ook nog paar fotootjes gemaakt van de mooie vegetatie die ik tegenkwam (foto’s 18 tm 22))  Natuurlijk ook veel sinaasappelboompjes.

En over sinaasappels gesproken, ik  moet even iets kwijt over een zware overtreding gepleegd door mijn vrouw.
Ik doe dit in de vorm van dit bekende rijmpje, dat vooral de ouderen onder u zullen herkennen, en voeg 2 fotos (23 en 24)als bewijsmateriaal toe.

JANNY ZAG EENS ORANGES HANGEN
JA, ALS EIEREN ZO GROOT. (Foto 23)
OFSCHOON HET PLUKKEN HAAR WAS VERBODEN
WAS HET TOCH DIEZELFDE JANNY
DIE ER BIJ HET AVONDETEN VAN GENOOT (foto 24)

Schandalig he?

De toegevoegde fotootjes illustreren ook nu weer dit verhaaltje,
Ter wille van het verband met de verhaaltjes ben ik de foto’s vanaf nu gaan nummeren.

Nou verder laat ik het er voor vandaag maar weer even bij,
Het kan natuurlijk niet altijd feest zijn in bloggersland.

Tot blogs en hartelijke groeten!
Uw blogteam

1. J romijn:
    23 april 2024
    Hahaha hilarisch rijmpje en ik kan het me bijna niet voorstellen dat mamma zo ondeugend kan zijn 😂
  2. Bert en Janny Romijn:
    23 april 2024
    Vergis je niet in je moeder hoor…
  3. Irma:
    24 april 2024
    Wat heerlijk om dit te mogen meelezen! Een grote grijns kwam op mijn gezicht over het rijmpje over Janny en appelsienen! En wat zijn deze oranje sappige heerlijk daar! Geniet en niet met mate!
  4. Bert en Janny Romijn:
    Hoi Irma
    Wat leuk dat je dit even laat weten!
    Het is heerlijk om hier even de warmte te proeven.
    We zijn totaal 31 dagen weg en vertrekken steeds naar andere
    Plaatsen. Dus ik hoop ook regelmatig weer wat anders te kunnrn melden, via de mail krijg je bericht als er weer een verhaaltje is toegevoegd. Veel plezier ermee. En natuurlijk alle sterkte met Wim gewenst. Wat moeilijk voor hem en ook voor jou !
    Liefs van ons
  5. Loni:
    Lieve Bert en Janny,
    Moedig van jullie hoor om dit alles te ondernemen. Wel heel mooi om te zien.
    We wensen jullie nog een hele fijne tijd daar!
    Groetjes van ons.
  6. Bert en Janny Romijn:
    Ha Lonia en Peter
    Dank je wel voor je reactie.
    Ja het was een hele reis, maar ik hou wel van een uitdaging.
    Het is ng een soort van avontuurtje, dus nu het nog kan..
    Nu albufeira, vanaf volgende week dus Lagos dat jullie ook zo goed kennen!

Hart.gr en liefs van ons
  7. Tonny Nieuwenhuyzen:
    28 april 2024
    Wat fijn om zoveel moois te zien en te beleven. En wat leuk dat je ook weer je schrijvers kunst kan beoefenen!! Met veel plezier wordt dit weer gelezen. Zodoende blijven we op de hoogte van het wel en wee van de familie Romijn! Veel plezier, liefs Bram en Tonny 🍀
  8. Bert en Janny Romijn:
    28 april 2024
    Bram en Tonia. Dank jullie wel voor je lieve reacties. We zijn inmiddels in lagos aangekomen en zitten aan een lekker lunchje. Eelco komt morgen en jouk dinsdag. Wel leuk weer even in andere omgeving te zijn. Heel vreemd te realiseren dat het alweer 13 !! Jaar geleden is dat we hier met de caravan waren. De tijd vliegt…, tot blogs maar weer. X

Jouw reactie