Dag 3 van de reis

20 april 2024 - Tordesillas, Spanje

Vandaag 20-4-24 zijn we vanuit zuidfrankrijk doorgereisd naar Tordesillas, een plaatsje gelegen in het noordwesten van Spanje.  Na de inspanning van de reis van ons afgedoucht te hebben zijn we in het centrum wat gaan eten.  Zoals alle zichzelf respecterende steden in Spanje bezit ook dit stadje een gezellig centrumplein, het plaza major, waar de locals op zaterdagavond naar toe komen om gezellig samen te zijn, waarbij het opvalt dat de vrouwen zich zo mooi mogelijk in de kleren steken.   Eerst een drankje, en daarna vanaf 20.00 uur ( en niet eerder tot ons verdriet) een hapje en daarna gaan de mannen los. Ze moeten dan om de beurt een geslaagde solodans ten uitvoer brengen, onder luide spaanse klanken en ritmisch handgeklap  van de overige heren. Wij mochten daar getuige van zijn en vonden het wel grappig.  Typisch gevalletje van lands eer lands wijs.   Een fotootje van dit festijn gaat hierbij.

De reis is voorspoedig verlopen, de temperatuur loopt ook op en dus konden we onderweg ook heerlijk buiten eten.  Daarbij zijn de rollen strak verdeeld (de man snijdt het brood, de vrouw legt dit plaatje vast voor het nageslacht)   Verder ook nog een fotootje van de zo karakteristieke franse bomenrijen langs de wegen en een kiekje van de prachtige azuurblauwe zee in de buurt van  biarritz  (beide fotos door de hof-fotografe vanuit de rijdende auto genomen)

Morgen de laatste étappe van plm 675 km naar ons 1e reisdoel; Albufeira aan de portugese Algarve.   Wordt vervolgd.

hartelijke groet van ons aan jullie allen.

ps. Het aantal kms zoals vermeld bij her route-overzicht is hemelsbreed gemeten, dus de werkelijk gereden aantal km’s is beduidend hoger.  T/m dag 3  ; plm   1780  km

1. Henny en Ab den Dulk:
    20 april 2024
    We beginnen ‘s avonds al uit te zien naar jullie belevenissen van de dag. Leuk om de verhalen te lezen. We reizen zo aardig met jullie mee.
  2. Bert en Janny Romijn:
    22 april 2024
    Haha. Misschien kan je de krant weg doen, als je aan mijn verhalen genoeg hebt 😊
  3. Els:
    20 april 2024
    Erg leuk joh jullie reisverslag te lezen. Je schrijft heel beeldend Bert😁
  4. Bert en Janny Romijn:
    22 april 2024
    Dank je wel voor het compliment Els.
    Ja, Ik probeer er altijd wel wat meer van te maken dan een standaard verhaaltje.
  5. Joukje:
    21 april 2024
    Heerlijk zeg, die blauwe zee voelt al gelijk zo anders aan dan de bruine Noordzee ☺️
  6. Tonny Nieuwenhuyzen:
    21 april 2024
    Het loopt allemaal voorspoedig. Wat een heerlijk avontuur. Geniet met volle teugen. Tot morgen weer!! 🍀🍀

Jouw reactie