Dag 4 - de laatste étappe !

22 april 2024 - Albufeira, Portugal

Goedemorgen beste volgers van ons Blog.   Op de 1e plaats mijn nederige excuses voor het feit dat mijn verslag jullie gisteren niet meer op tijd heeft bereikt.  De combinatie leeftijd, warmte  en zeer intensieve laatste étappe van plm 750 km was er de oorzaak van dat de pen gisteravond niet meer door mij kon worden beroerd. Maar niet getreurd, uiteraard doe ik jullie deze vroege morgen alsnog verslag van de laatste rit naar de Algarve.

Gisteren vertrokken we met goed weer om 8.30 vanuit ons overnachtingshotel in Noordwest Spanje met als doel Albufeira.  Een groot deel van de eerste uren was dat via prima tolvrije snelwegen.  Rond 1300 u passeerden we de Portugese grens.  Het weer was prima, en de airco in de auto was dus voor het eerst hard nodig.  Zeer slechte weggetjes vol met gaten werden gelukkig ook afgewisseld met prima tolvrije snelwegen.  Alles bij elkaar een afwisselende maar toch wel flink vermoeiende rit, zeker voor iemand die geen 40 meer is.  Maar …we zijn de uitdaging aangegaan, dus ik moet daarover niet gaan zeuren natuurlijk.

Onderweg viel er veel te bewonderen. Oa de vrolijke kleuren van de huisjes in portugal, de eindeloze velden met citrusvruchten.  Van dit alles ook een paar fotootjes, ook nu weer, soms rijdend gemaakt door mijn bijrijdster, die mij ook assisteerde bij het veelvuldig wisselen van de gewone bril naar de zonnebril, dit al naar gelang de stand van de zon, maar dit terzijde.

Het laatste uur leek niet om te komen, na plm 10 uur rijden waren we het wel zat moet ik bekennen.  Maar rond 1800 uur (plaatselijke tijd 1700u -1u vroeger) bereikten we dan toch moe maar voldaan onze eindbestemming, albufeira aan de portugese algarve.  In 4 dagen tijd goed voor plm 2500 km.

Het kleine parkje met leuke patio’s valt zeker niet tegen en hier zullen we het prima een week kunnen uithouden. Alvorens weer naar onze volgende bestemming, Lagos ook aan de Algarve, te vertrekken.

Er zijn uiteraard ook weer een paar foto’s geplaatst die op de laatste étappe zijn gemaakt, en een paar kiekjes van ons verblijf hier.

Allen de hartelijke groet en TOT BLOGS  maar weer !

1. J romijn:
    22 april 2024
    Knap gedaan pa en fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Xxx
  2. Bert en Janny Romijn:
    Daddy’s still going strong 😂
  3. Bram:
    22 april 2024
    Een heel mooie reis en nu genieten van de Algarve met veel zon en op zijn tijd een heerlijk wijntje. Groet Tonny en Bram
  4. Bert en Janny Romijn:
    22 april 2024
    Dank jullie wel lieve vrienden. We nemen er nog een extra op jullie!
  5. Els:
    22 april 2024
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en ziet er gezellig uit. Pittig hoor de hoeveelheid km die jullie in een dag hebben afgelegd! Nu mogen jullie uitrusten en genieten van de Portugese zon met een biertje en wijntje erbij!🍷🍻
  6. Bert en Janny Romijn:
    22 april 2024
    Ja was pittig, maar ook een leuke uitdaging om aan te gaan. Er moet ook nog een beetje avontuur op je ouwe dag zijn, toch? Doei els

Jouw reactie